Hur marknadsförs Medeltidsveckan?

Medeltidsveckans kansli bokar reklamplats för festivalen för allt från reklamfilmer på färjan till radioreklam och annonser i tidningar. Vi uppmärksammar och delar även de medverkandes egna puffar på sociala medier och sprider det marknadföringsmaterial som kommer in från de medverkande via vår portal.

  • Video: videoskärmar i Visby, på Gotlandsfärjorna samt köpt utrymme i sociala medier.
  • Tryck: bland annat i Kulturbilagan Aftonbladet, Populär arkeologi, Gotlands Allehanda, Gotland Just Nu-magasinet med mera.
  • Radio: Radiospots på NRJ och MixMegapol (Gotlandsnätet) juni-augusti.
  • Digitalt: Medeltidsveckans egna sociala medier-kanaler och köpta annonser.
  • Evenemangstips i helagotland.se samt tryckta tidningar.

Specifika programpunkter lyfts med hjälp av era videohälsningar eller inskickat bildmaterial i våra sociala medier, men det är förstås vidarespridningen som skapar störst uppmärksamhet, så sprid på!

Medeltidsveckan på Gotland